Welcome to our blog
There was an error in this gadget

June 27, 2011

Malaysia - Red Alert Stage 3!

It’s Red Alert!  Red Alert!  Stage 3 pulak tu!

Korang dengar x berita tadi?  Malaysia dah Stage 3 dah!  Makanan kita semua dah tercemar!  Yg boleh makan cuma ayam jer…. Kat Melaka dah chaos!  Kat Johor pon FRU dah standby.  KL ngan Selangor x seteruk 2 negeri nih…. Hmm.. apa nak jadik la… napa leh tercemar nih?  Cemana nak makan cenggini?  Anak aku ramai niiii!  Makan memilih plak tu!

Tadi masa tengah dengar berita tetiba ada sorang mamat ni tepuk bahu…

Aku:       Uish!  Terkejut aku!  Ko upenyer… ceh!
Mamat:  Oit!  Terkejut konon…   Khusyuk tul ko dengar brita tu! 
Aku:      Ye ar.. dah stage 3 tuuuuu…
Mamat:  Tu ar… dah macam 12 tahun dulu laaaaa…
Aku:      Ha?  Ye ke?  Dah pernah jadik ek?  Napa aku x hengat?  12 tahun dulu aku baru kawin dol!
Mamat:  Tu la ko!  Kawin hengat.. benda cenggini ko tak hengat…

Tetiba…

Bangun!  Bangun!  Dah kol brapa niiii???? Ish.. tidooooooo je keje…. Bangun lerrrrrrr…. Subuh dah nak abis dah niiiiiiiiii…

Aku:     Ha?  Dah stage 3 niiii!!!  Ayam ada x kat umah?
Mimie:  Ayam kebenda sesubuh niiiiii… apa yg stage 3?  Banguuuunnn!!!!!!
Aku:     Aik?  X dengar ke berita tadi?
Mimie:  Berita haper pepagi buter niii.. x kose nak tengok berita… Dani!  Kejut Abah!

Dani pon menurut perintah dengan menyondol-nyondol abahnya sambil menyembur air liurnya ke muka Abah… burrrr.. buuurrrr…. Dan Abah pon banguuunn….  Laaaa mimpi je upenyerrrr…. Ceh!  Dani niiiii......

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.