Welcome to our blog

January 31, 2012

Noisy! Noisy! Noisy!

Assalamualaikum!

My mind is so noisy right now.. I can’t concentrate on my work. And working here, you can’t make mistakes. Haish… so stress.. so, I on my music, plug in my headphone and maximize the volume…. Baru leh buat keje… I must separate my personal matters with work. Be professional Mimie! Be professional! So, dengar music kekuat la jawapannya… lagu apa yg aku dengar nih? Lagu nih…. Cer teka .. cer teka… lagu aper.. eheh..

Dalam pertemuan ini kita terperangkap sudah
Dalam jerat percintaan yg tidak disangkakan
Aku telah jadi lupa siapa diriku ini
Engkau juga dihanyutkan oleh arus percintaanmu
Tapi pabila aku sedar diri siapakah aku ini
Aku bertanya sendiri apakah akan terjadi
Oh apakah kita kan teruskan
Di dalam arus percintaan
Perlukah kita untuk berkorban
Demi pertahankan kebahagiaan
Purnama mengambang cuma berteman
Bila embun pun datang tinggallah aku
Sendirian bertemankan malam sepi
Aku meminta pada yg ada
Aku merindu pada yg kasih
Aku merayu padamu yg sudi merinduku
Aku meminta…..
Aku merindu….
Aku merayu….. Merinduku…
Andainya engkau kumiliki
Terdahulu sebelumnya
Andai ku curah rasa hati
Mungkin kini ku kan tenang di sampingmu
Belum puasku menikmati kesan kasih sayang
Kau terpaksa pergi
Ingin kuterus dicintai
Walau bisikanmu azimat berduri
Bila cinta berbunga jadi air mata di jariku
Betapa kucinta padamu
Katakanlah kau cinta padaku
Sematkanlah ku di hatimu
Walau di mana berada ingat ku dalam doa mu
Belum puasku menikmati
Kesan kasih sayang kau terpaksa pergi..
Ingin kuterus dicintai
Walau bisikanmu azimat berduri
Bila cinta berbunga jadi air mata di jariku
Biarkan aku menjalin asmara
Dengannya yang kucinta
Jangan kudihalang
Walau pedang bukan penghalang
Kekasih tulis namaku di dalam diari hatimu
Kekasih setiap senyummu pengubat rindu di hatiku
Puisikan segala janji2 kita
Bakar semua kepalsuan
Duhai malam tiada bintang menghiasi taman kasih ini
Hanya aku sendirian x berteman kesorangan
Kekasihku hanya aku yg memuja sisa cinta ini
Seandainya ombak laut surut lagi aku pergi
Seiring camar pulang setia pada janji
Itu doaku selama ini
Duhai malam tiada bintang menghiasi taman kasih ini
Hanya aku sendirian x berteman kesorangan
Kekasihku hanya aku yg memuja sisa cinta ini
Seandainya ombak laut surut lagi aku pergiiiiiiiiiiii……

Yer!!! Pandai! Lagu medley cintan cintun Siti Nurhaliza masa dia nyanyi kat Royal Albert Hall, London. Aku suka bila dia buat medley cenggini.. dia modified sket music dia…. Best! layan je lar… ni sambil nyanyi sambil type lirik.. teringat masa kat UiTM dulu aku nak prektis typing, shorthand & trengkas cenggini la salah satu cara.. dengar lagu.. pas tu tulis shorthand/trengkas pas tu type. And sambil dengar lagu type balik lirik… hehe.. rindu nak blajar lagi…. Time blajar dulu x sabar nak keje… cenggitu la manusia… susah nak puaskan ati sendiri… nak puaskan ati orang lagi la susah… ingat nak letak video tapi takut berat plak so, type lirik je la ek.. hehehe…

Bila dah dengar music kekuat ni mula la jadik pekak.. orang panggil pon x dengar. Nasib bos2 aku out of office. My friends have to wave to call me… hehehe. .sian dorang…. Nasib dorang ni kepala ting tong… ok laa.. janji keje aku siap…

Esok cuti Federal Territory.. arini kena siapkan seme keje…. Nasib dah settle. Kang nak gi carik buku2 Iskandar pulak kat MPH. Kol 9.30 pm kena jemput dia dr tpt tusyen. Adeh.. penat.. tapi demi anak2 ku gagahi jua.. ececey… Okeh. Nak balik dah! Banyak keje nak buat lagi ni… kena sampai rumah sebelom kol 8.30pm. nak tengok citer Ariana Mikhail.. hehehe.. dedua mamat yg aku minat ada dlm citer nih… sapa?  sapa?  cer teka.. cer teka... hehe…

Okeh! Nak balik dah! Tata! Take care peeps!
















2 comments:

Sal said...

Bila ko citer pasal shorthand/trengkas/typing...aku pun rasa macam nak belajar lagi.
Bestkan time dulu masa kat UITM?..Aku rindu time tu...sangat-sangat best.....

- shamimie - said...

haha... betul! betul! betul!

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.