Welcome to our blog

February 2, 2012

Tebaaaabooommm!!!

Assalamualaikum!

Smalam masa tengah best2 lepak2 depan tv.. maklumlah cuti Hari Wilayah... sambil menikmati cekelat yg aku dapat from my boss.. cekelat ni.. cekelat ni... hehe..


Rumah pon sunyi jer sebab sekolah.. ye lar... KL jer yg cuti.. Selangor x... Dani pon tidor... tetiba... prrrraaaannngggggg!! Kedebuummm!! Tebaaaabbbooommmm!!!!... tercampak segala cekelat kat tangan aku trus berlari tengok Dani dalam bilik.... tapi aman jer mamat tu tidor... nasib baik... ingatkan apa benda la yg pecah or Dani jatuh katil ker... apa ker... maid aku pulak tengah semayang asar.... Pas tu terdengar bunyik kecoh2 depan rumah aku.... apa hal nih?  org sebelah kena rompak ker?  Dengan kelam kabut nyer aku carik sluar panjang n tudung.. rupa2nyerrrrrr....


Kereta putih tu kereta org sebelah rumah aku ni.. (tu yg tengah tangkap gambar guna phone dia tu... baju biru tu wife dia... budak yg dok mencangkung pakai baju belang biru merah kat belakang tu yg langgar kereta dia...) parking kat depan rumah aku.... sebelah rumah dia ada rumah anak2 yatim. Salah sorang anak yatim tu la yg bawak kete proton tu, menggelabah.. baru first time nak bawak kereta... nak tekan brek tapi tertekan minyak.. apa lagii... ter kiss la keta org sebelah ni.... cina depan rumah aku ni plak masa tu dia baru nak kluar tapi ternampak eksiden dpn rumah aku ni trus dia tahan budak tu... and tipon polis. Memang kecoh.




Budak yg langgar kete putih tu umur 15 thn. Kereta tu x de road tax n insurance. Trus tipon owner kereta... apa lagi... bergaduh dlm tipon ler jiran sebelah aku ni ..... bila owner kereta proton tu dtg, she was carrying her baby... she said baby dia kena demam campak. Anak2 yatim tu tolong dia angkat barang nak pindah rumah. Bila masuk Asar, dia soh anak dia hntar anak2 yatim tu balik sebab hujan masa tu... anak dia pon baru umur 15 tahun. Kereta proton tu plak baru kluar bengkel, repair n cat. Tengah proses nak hantar puspakom seme la nak cek.. ye ler.. kereta lama... bila tanya husband dia mana.. kesian pulak tengok dia ngan anak dia yg demam campak tu... dia kata husband dia tengah buat dialisis kat Jln Ipoh. Dia pon x bagitau hubby dia.. x nak hubby dia risau...

Hmm.. kesian aku dengar story mory dia tapi dia tetap salah ler.. sapa soh bagi anak dia bawak... dia kata anak dia biasa bawak kereta.. setakat dekat2 jer insyaallah dia percaya la anak dia bawak... tapi rupanya anak dia plak kasi kawan dia yg anak yatim tu bawak.. kengkonon nak ajar bawak kereta la... hmmm.. macam2. Nasib baik time tu x de orang lalu depan rumah aku.. sebab time tu selalunya bebudak ramai jalan depan rumah.. org jogging pon ramai.. anak2 aku pon slalu main depan rumah.... tapi smalam bebudak ni gi skolah petang.. ada koko kat skolah... hmmm...




Kereta ni tengah parking lurus jer depan rumah aku ni... tapi leh tersenget... bergerak bila kena langgar... leh bayangkan x betapa kuatnya?  bukan kereta mesia ek... honda.. kalau kancil ker.. kelisa ker.... proton jugak ker... sure dh damage terok ni....


Memacam dituduhnya jiran aku tu kat pompuan ni.. kata ntah2 tu kereta curi... tapi bila polis datang pompuan tu explain la kat polis tu kata kereta tu dia baru beli n dlm proses nak gi puspakom, tukar nama apa semua... polis pon nasib ok.. dia soh settlekan dulu kat luar.. kalau x leh settle baru dia soh jiran aku ni buat laporan polis.  beriya2 pompuan tu mintak tolong settlekan kat luar sebab x nak kena saman n x nak bebudak tu masuk lokap.  ye ler.. aku kesian jugak.... bila jiran aku ni marah2... aku try jugak tenangkan... so they start complaining pasal bebudak ni la....

Emak jiran aku ni kata anak2 yatim ni memang slalu bagi masalah kat dia.... dulu pernah nak curi kereta cina depan ni... katanya.. bila aku tanya penjaga anak2 yatim ni... katanya bukan budak tu nak curi. cuma kebetulan kereta dia sama ngan kereta cina depan tu.. pajero biru.  so, budak ni x perasan sebenarnya kereta yg dia bawak meronda taman tu rupanya kereta cina depan tu.  Yg peliknya kunci kereta dia boleh pulak bukak kereta cina depan tu... polis datang jugak.. polis pon siasat.. last last polis cakap memang salah faham jer.. settle luar.. tapi dorang ni dok kata bebudak tu nak curi kereta...

Emak jiran aku ni pon komplen lagi kat aku and polis kata bebudak ni memang bawak banyak masalah kat dia.. buang sampah kat rumah dia la.... baling kayu kena kereta dia sampai kemek... kena bayar beratus2 repair kereta.. main bola masuk rumah dia sampai pecah pasu2 dia... aku pulak memang x pernah la ada masalah ngan bebudak tu.. tapi memang slalu la tengok bebudak tu merayau2 depan rumah aku tu... kengkadang dorang lepak depan rumah dorang... memang kengkadang dorang ni pon buat bising... tapi... x jadik hal la kat aku.. so far la.... aku pon kenal ngan penjaga dorang tu... sian gak anak2 yatim ni.... tapi tu la.. nakalnya kengkadang x masuk akal... bukan anak2 yatim jer yg tinggal kat situ.. ada yg mak bapak x sanggup jaga sebab anak2 dorang nakal sangat.. kengkonon nak soh anak2 dia jadik orang la kat situ... blajar agama... hmmm... x tau nak cakap apa.... nasib baik x langgar gate rumah aku.  Kalau x... aku pon bukak silat kat situ kot! 

Kereta aku pulak... hmm.. ari Isnin aritu lepas amik Is from tusyen, tunggu Farah pulak kat tempat tusyen dia.. sementara tunggu dia kluar... aku gi kedai buku kat sebelah tpt tusyen dia tu.  Masa nak balik.... tup tup handle kereta aku jadik cenggini.... hadoiH!


Mana pulak perginya cover handle ni.... hmmm.. tunggu hubby balik la soh dia jadik mcgyver.... skang ni aku tawakal jer ... hopefully x jadik papa la kat keter aku.... Amin!

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.