Welcome to our blog

January 10, 2012

Dulu lain skang lain...

Assalamualaikum!

Bebudak sekolah skarang memang belajar kena ada internet n computer.  Berbeza ngan zaman aku dulu.... Masa study kat Perak dulu, ada typewriter electric pon dah cukup hebat dah.  bukan lagi typewriter manual yg kalau menaip masuk jari cecelah keyboard tuh.  *errrmm... diorang panggil keyboard ke?  whatever!* 

Sapa ada hp tu kira kaya giller lah!  walaupun hp waktu tu sama besar ngan bekas air... *orang dedulu panggil tumbler x kesah la cap apa pon.  Padahal tumbler tu dia nyer brand... sama cam ubat gigi ler.. orang x panggil ubat gigi.. tapi collgate, bekas makanan orang panggil tupperware walaupun sebenarnya tipuware jer... huhu... PANG!! apa yg ko merepek niiii????* bila ada hp, mula la org beratur buat muka 5 sen nak pinjam tipon family la.. bopren laaa.... *teringat kat Maji*  aku jugak yg jarang tipon family.  sebab kat public phone tu slalunya ramai students beratur nak tipon bopren or family dorang.  Aku tipon family kalau nak mintak duit jer. .hehehehe... Zaman skarang ni budak darjah 1 pon ada hp sendiri.. hebat!  hebat!

Masalahnya bila dah ada internet n computer / laptop, parents kuar bekerja, kengkonon anak2 nak carik bahan buat homework / assignment, tapi yg lebih nyer berFB, blog, Youtube.. bla bla bla... so, brapa minit jer carik bahan?  Aku memang risau bab nih... pas tu anak pulak ramai.. bergaduh jer keje nyer berebut nak guna.  Aduh!  Pening kepala!  Cakap la cemana pon, buat la cemana pon, memang bergaduh jugak.  Kalau aku kat rmh leh la pantau, tapi kalau keje?  hmmm.. pening la maid aku kat rumah... haha.. pepandai dia la... jangan sok dia bosan pas tu lari dah.  susah aku...tak mo! tak mo!

Cakap pasal internet and blogging nih, teringat dedulu masa x de internet n blog... yg ada radio jer... kalau skang orang rajin tulis blog, berFB, vlogging... dedulu paling hebat pon record suara.. pas tu kasi kat bopren.. huah huah huah.... siap ada letak lagu jejiwang dalam tu.. hebat sangat la konon... nak nak kalau suara bak buluh betung cam aku nih.... cair jugak ar sapa dengar... hahahah... jangan anak2 aku ikot sudah.... *mampus kalau laki aku baca nih.. pecah rahsia woi!*

Agak2 sok bila zaman Dani dah besar, masuk U *amin!*, cemana la plak ek???

Aduh!  Big boss dah masuk!  Nak menyorok!  malas buat kopi... have a nice day peeps!  Tata!!!!



0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.