Welcome to our blog
There was an error in this gadget

October 3, 2011

Impressed!

Tertarik dengan tajuk "Kulit Lelakiku Yang Haram"... x sangka ada lelaki yg berfikiran begini, walaupun belajar di luar negara (tetentu dugaan lebih besar!).

Bangga ngan anak muda ni.... suka ngan post dia... nak tau pe cer?  baca kat sini...

Dah baca?  hebat x?  memang kengkadang ramai muslim yg suka berdebat tentang perkara yang kecil, tapi terlepas pandang perkara yang lebih besar.. kenapa? 

Aku paham perasaan dia.. sebab aku pun sama.. tapi mungkin aku lebih berani menyuarakan ketidakselesaan.  mungkin sebab status aku skang seorang isteri.  Teringat cerita seorang calon parti politik yg x mo bersalam ngan org bukan muhrim tapi dikutuk sehebat2nya.  sampaikan akhirnya dia pakai sarung tangan utk bersalaman dgn yg bukan muhrim.. tapi still kena kutuk... kalau yg kutuk tu org kafir x per.. tapi orang islam sendiri yg kutuk?  x paham...

teringat masa memula kawin dulu, hubby tegur soh pakai tudung kalau abg ipar aku ada... even aku anggap abg ipar aku tu cam abg sendiri jer, tapi aurat tetap kena jaga... memula dulu rasa kekok... cam... aaiiikkk?  aku pakai suar pendek lagi depan dia kot dulu.. tapi lps kawen nak kena tutup.. hmm.. jahilnya aku... bukan x tau tentang hukum tu.. cuma x terpk.. sebab dah anggap dia cam abang sendiri.. tapi bila dah diingatkan, x buat lagi dah... adussh.... thanks for reminding me hubby..

and also teringat.. masa tidor rumah nenek hubby dulu kat kampung, ibu mertuaku pesan kalau tidur nanti kena pakai tudung sebab kitorang seme tidor depan tv ramai2.. memula tu.. memang x leh tidor.. pot pet pot pet kat hubby... cam.. APPPERRRRR??? TIDOR PAKAI TUDUNGGGG?????? selepas dipujuk dan diterangkan, tidor pakai tudung tu dh x jd hal skang nih.. ibu mertuaku seorang ustazah ok!  memang banyak yg aku belajar... banyak yg aku dah lupa dan aku ignore... tapi diingatkan semula.... alhamdulillah...

ramai gak yg pk, perempuan @ isteri jer yg kena tutup aurat, jaga batas pergaulan, jaga tatatertib, adab sopan, maruah, jg pandangan mata, elakkan fitnah... tapi lelaki @ suami pon kena jugak jaga yerrrrr... jgn impikan isteri macam isteri2 nabi kalau diri sendiri x leh ikot peribadi rasulullah... bukan bab kawen 4 je yer nak ikot..

so, tahniah kepada penulis blog - Kamal Effendi ni... sebab berjaya mengingatkan diri sendiri dan orang di sekeliling dan pembaca blog dia....

so, korang... let's improve ourselves!

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.