Welcome to our blog
There was an error in this gadget

July 13, 2011

Budak darjah 5 tumbuk Cikgu

Farah:  Ummie, tadi kat sekolah ada budak ni tumbuk cikgu.

Me:  Gangster nyer!  Napa dia tumbuk cikgu?

Farah:  Camni citer dia... budak ni nama dia R.  Dia x bawak buku, so, cikgu soh dia berdiri luar kelas kat belakang.  Pastu ada budak India ni nama dia M nampak dia koyakkan list nama kat pintu kelas tu.. Pastu M ni ngadu la kat cikgu.  Cikgu pon marah la R.  Tetiba R pergi kat M sepak M.



Me:  Amboih!  Abih cikgu kamu wat apa?

Farah:  Cikgu tampar R.  Pastu R tu genggam2 penumbuk and stare jer kat cikgu ... dia buat muka geram.  Cikgu marah la dia sebab nakal sangat.  Pas tu cikgu nak gi depan balik nak sambung ajar kitorang tetiba R tendang tong sampah.  Cikgu patah balik tampar dia lagi. Dia jerit kat cikgu.  Dia kata cikgu dah tampar saya dah ar!  Dah ar!  Apsal nak memarah plak!  Dah tampar dah ar!

Me:  Pastu cikgu cakap apa?

Farah:  Cikgu cakap, cikgu tampar kamu sebab kamu melawan!   Kamu pandang camtu kat cikgu kenapa?  x puas hati? Pas tu dia tumbuk cikgu tu, Ummie... sian cikgu tu.  tercampak cermin mata dia...

Me:  Pastu cikgu buat apa?

Farah:  Cikgu tu tampar dia lagi.  kitorang seme marah R tu sebab tumbuk cikgu.  R tu nangis.  Cikgu tu pun muka nak nangis.  ye la.. student dia buat dia cenggitu.. mesti la sedih.  cikgu tu dah la baik... cikgu kesayangan kitorang tuuu.. dia baik sangat.  R ni memang gangster kat skolah.

Me:  Pastu apa jadik?

Farah:  Kitorang panggil cikgu displin.  Cikgu displin tu marah dia... pas tu panggil cikgu kelas kitorang.. cikgu kelas kitorang pon garang gak.. cikgu displin gak... pastu cikgu panggil mak dia... tadi masa nak balik nampak dia kena marah lagi ngan cikgu displin.  padan muka!  jahat sangat!  dia memang gangster!

Me:  Kamu jangan wat cenggitu... kalau wat cenggitu, Ummie x marah cikgu tampar kamu.. Ummie tambah lagi ada...

Farah:  Hehe..  x la Ummie....

Ni la bebudak skang.. nasib aku x jadik cikgu....

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.