Welcome to our blog
There was an error in this gadget

July 13, 2011

Budak darjah 5 tumbuk Cikgu part 2



Farah: (selepas mandi - itupon selepas dibebel selama 2 jam suruh mandi)  Ummie.. lepas tu kan, Ummie.... sebelum kes cikgu kena tumbuk tu ada sorang lagi budak kena marah ngan cikgu...

Me:  Kelas kamu jugak?

Farah:  Ha ah.. kelas kakak memang ramai gangster!

Me:  (Thinking... bebudak skang ni memang gangster semenyer?  nasib aku x jadik cikgu.. kalau x sure teruk bebudak ni aku keje kan)... Ha.. pe cer?  cer citer... cer citer..

Farah:  Camni.. ada budak ni nama dia F.  Dia x siap keje skolah.  Bag skolah dia kan Ummie.. ringan jer...

Me:  Habis tu?

Farah:  Pastu si M tadi tu...

Me:  M yg sama ke?

Farah:  Ha ah... M yg sama laaa.. dia tu memang seme x suka dia.. sebab dia India...

Me:  Kamu jangan racist!  Ummie x suka... kan PM kata 1 Malaysia...

Farah:  Yer.. yer.. bukan kakak... org lain..

Me:  K.  pastu?

Farah:  Ha... M ni tau F x buat keje skolah so, dia ngadu kat cikgu..

Me:  (thinking - suka mengadu upenyer.. patut la orang menyampah ngan dia... kalau aku pon aku blasah!).. pas tu?

Farah:  Pas tu cikgu marah la F ni.  Cikgu cek bag dia... upenyer dia bawak buku Sivik jer... kitorang seme cakap... TU JERR??? pas tu F ni pandang jer kitorang... muka geram.

Me:  Pas tu?

Farah:  Pas tu, cikgu tarik dia nak bawak gi jumpa cikgu displin.

Me:  cikgu yg sama kena tumbuk tu ke?

Farah:  Tak... itu cikgu sains.. ni cikgu bm.  dia ni kelakar sebenarnya.  Tapi skang ni cikgu yg bebaik seme genggarang dah..

Me:  sebab korang 'baik' sangat kat skolah sebab tu la..

Farah:  Hmm.. pas tu kan... masa cikgu tu tarik dia nak bawak gi jumpa cikgu displin kan.. kan... F ni pegang meja cikgu x nak pegi.. dia cakap.. x nak.. x nak... pas tu bebudak lelaki yg lain seme lepas kan tangan dia dari pegang meja cikgu.. pas tu dia nangis... huuuuu.. huuuuuu....

Me:  pas tu?

Farah:  Pas tu x tau apa jadik sebab cikgu soh masuk dalam kelas.  pas tu tetiba dia dah balik kelas dia amik bag dia baling kat meja dia... pas tu kawan baik dia E marah M.  dia cakap... M kalau ko carik pasal lagi siap ko!

Me:  hmm... pas tu dia x tumbuk M tu ke?

Farah:  x.  dia sepak meja M  jer.

Me:  (thinking.. cam aku duluuu jer.. x buat keje. tapi sapa brani ngaduu?  ada ku kesah? hahhaha)... Kamu buat cenggitu siap!  X buat keje kalu... siap!

Farah:  X... akak x berani...

Me:  bagus!

Moral of the story, jangan suka mengadu... hehe  ..

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.