Welcome to our blog
There was an error in this gadget

December 21, 2011

Abah curang?

1 day, me and my kids were watching tv. Suddenly, kakak asked me a question that made me feel like almost swallowing my tounge..


Kakak: Ummie… lelaki biasa la kan… MESTI curang.. sebab dorang pk dorang leh kawin 4. what if Abah curang? What would you do? Ummie curang balik x?

Me: Kalau Abah boleh curang, napa Ummie x leh?

Kakak: Sebab Ummie perempuan.

Me: So what if I’m perempuan? I can still curang if I want. If he can, why can’t I?

Kakak: Sebab lelaki boleh kawin 4.

Me: So what if they can kawin 4? Bukan senang nak kawen 4 kakak.  And x de perempuan yang sanggup bermadu.  Cam Izzah ngan Mila.. hehehe.. AND Definitely not me. If Abah curang, too bad... I’ll leave. I’ll find a new husband... yang muka cam Aaron Aziz ke.... heheh… tapi korang duduk ngan Abah.

Kakak: Tak mo! Tak mo! Kalau Abah berani bawak perempuan lain balik rumah, kakak halau dia. X pon, kakak kuar rumah. X nak duduk ngan pompuan tu. Kakak nak duduk ngan Ummie.

Me: If you stay with me, how am I going to find a new boyfriend yg cam Aaron Aziz? X kan nak bawak kakak kalau Ummie gi dating? Ngacau jerrr...

Kakak: Alaaa.. Ummie niiiii..

Me: hahahahahaha! Apa punya topic daaaaaaa….. apsal lak tetiba tanya? Bopren kamu curang ker?

Kakak: Ish! Mana ada bopren! Tanya jer.... sebab kawan kakak ramai yg bapak diorang curang.

Me: Kalau dah namanya lelaki kakak oi! Iskandar! Kamu sok jangan curang ngan isteri kamu. Faham!

Is: Laaaaaa.. Is pulak...

Me: Ummie cakap jer.. hehehe...

Amirul: Adik?

Me: Adik napa? Nak curang jugak?

Amirul: Nak! Adik nak curang ngan Ummie jer.... Tapi curang tu apa Ummie?

Me: Adoih! Curang tu sesuatu yg sangat x best. Jangan buat okeh !

Amirul : Okeh !

Kakak: Tapi napa lelaki leh kawin 4?

Me: Nabi dulu kawin lebih dari 1 kerana agama. Nak sebarkan agama, nak tolong ibu tunggal yg suami dorang mati syahid bla bla bla... seme kerana Allah dan Islam. Tapi lelaki sekarang kamu ingat dorang buat kerana agama ker?

Iskandar: TAKK!!

Me: haaaaaaaaaaaa... tau x per...

Kakak: Kalau kakak tau Abah curang, siap laaaa... tapi napa ada pompuan sanggup kacau laki orang?

Me: *senyum senget.. errr.. ada ke orang senyum lurus?  wateva!* sebab dorang gatal la tu... sebab dorang nak isi masa lapang ker.... sebab dorang x laku ngan yg bujang ker.... sebab dorang nak yang tetua kerepot tapi kaya.. so that bila situa tu sakit, mati, tinggal harta banyak leh cepat kaya...

Kakak: Abah x kaya... Abah x curang ler.... sebab x de pompuan nak

Me: Tapi Abah still lelaki... kalau dah namanya lelaki kakak.... nak nak duduk jejauh nih....

Kakak: Kakak harap Abah x curang. Kakak x nak benci Abah.

Me: Kamu cakap la ngan Abah...

Kakak: *termenung seperti memikirkan sesuatu* Kakak x dpt bayangkan kalau Abah curang.

Me: Kalau cenggitu bayangkan la kalau Ummie yang curang.. mmuuuaaahahahahahahahahah...

Kakak: Eeeeeiissh! Ummie nih!

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.