Welcome to our blog
There was an error in this gadget

June 25, 2012

Ciri Suami Terbaik.... Ada ker??


Assalamualaikum!
Hubby soh check tengok dia ada x ciri2 kat atas.... jom tengok.... korang jangan ketawa tau!  Kutuk pon jangan!  Laki aku tuuuuu.....
1.  Solat fardhu cukup 5 waktu.  
Hmm... solat fardhu je?  yg sunat-sunat x yah?  hehehe.... iniiii.... no comment.  huhu..

2.  Ada kerja gaji RM800 - 1500 ke atas, boleh bayar rumah sewa, boleh beli beras, boleh isi minyak, boleh antar ke tempat keje.  Nafkah zahir boleh bagi, bukan nafkah batin je tau.
Setakat ni alhamdulillah.  Ewaahh!!
3.  Ada kenderaan:  moto kapcai dah cantek.  honda EX5 orait sangat la tu dengan 2 helmet.  Basikal pun boleh, tapi penat kayuh kalau dari Bangsar ke KLIA.  Sebaik-baiknya kereta, sebab nanti nak bawa isteri yang mengandung ke klinik setiap bulan.
Hmm... Moto ada tapi rosak.  Helmet je yg tinggal tapi dah sedekah kat mak mertuo.  Basikal ada tapi anak2 punya.  Kereta ada tapi masa aku ngandung aritu aku gi klinik sendiri... mencik!!!! Sebab dia slalu outstation.  Memang marah kat dia x abih lagi nih!  Mencik!!! uuwwwaaaa.....
4.  Lulus ujian fardhu 'ain sekolah rendah.  Maknanya boleh mandi wajib dengan baik dan boleh ajar isteri mandi wajib dengan betul, apatah lagi mandi-mandi yang lain.
Alhamdulillah.... Pasal mandi memang dia terror!  Dia memang rajin mandi... yg wajib-wajib jer.. hahaha...
5.  Boleh baca al-Quran dan boleh mengajar al-Quran walaupun setakat "Alif Ba' Ta'" sampai Surah "Iqra' Bismirabbikallazi Khalaq"
Alhamdulillah.. setakat "Alif Ba' Ta'" tu memang ada la dia ngajar anak2.. tapi memang sampai Ta' je la.. lepas tu tata... hehe...

6.  Jenis lurus, baik n hati baik, tak menipu.  Takdelah sampai menipu kata nak pergi Mydin tapi pergi mengorat jiran taman sebelah.
Hmmm.... lurus... errrrr.. baik? memang baik... hati baik?  ye kot.. tak menipu?????? huah huah huah... memang kaki auta kot!  nasib aku lebih penipu dari dia.. hahahahahaha.... kantoiii....

7.  Dia paham kamu, kamu paham dia.  Paham jiwo gitu.  Serasi bersama.  Berbeza tapi boleh masuk.
Errmm... ye kot...

8.  Gedik joget-joget pun depan bini dan anak-anak jer.  Depan orang lain sopan santun gitu.
waaahhh!!!! ini sangat betuuull... skang dia tengah try blajar shuffle ngan amirul. hahahaha... comel.. memang comel...

9.  Jenis tak cemburu buta sangat.  Cemburu macam ni ok, "Ehemm.. ramainya kawan laki kat opis.. Jangan sampai lupa abang taw.."
Memang dia la tu...

10.  Belajar takat PMR je pun tak pe, janji cara dia fikir tu matang dari yg belajar PhD.
Yer...

11.  Kalau dia jenis diam tak de lah sampai orang kata tak bergaul dengan manusia lain.  Kalau dia banyak bercakap pun tak de lah sampai dia mengata-ngata orang lain.
Betul.. tapi kalau cakap bab politik aku tertidur pon dia still continue cakap... huhu...

12.  Malas juga ke masjid, tapi dia pergi gak dalam sehari tu 2 kali sekurang-kurangnya Maghrib dan Isyak.
Statement cam artis - No comment.. huhu..

13.  Walaupun tak kerap ke kuliah agama, tapi bila tengok Youtube Ustaz Azhar Idrus ngajar tu sampai terlupa nak tengok bola.  Jika da kuliah di masjid muka dialah ada di antara orang-orang kampung.
Kalau tengok Ustaz Azhar tu memang dia rajin.. tapi x pernah la plak sampai terlupa nak tengok bola... lupa tengok muka aku ada la. .huhuhu...

14.  Boleh susah senang bersama.  Kalau isteri nangis, dia tolong riba isteri dan tenangkan.  Kalau isteri sakit, dia tolong jaga dari malam sampai pagi.
Oh!  Ini... memang x sure... masih dalam probation... :P

15.  Jenis senyum sokmo.
Iyer.. sokmo...tapi ngan org tertentu jer.... adush!

16.  Tak tengok sangat awek cuns, duk tengok bini dia je walaupun bini dia tak cuns (tak cun x pe, boleh tutup lampu)..
hahahahaha... sangat lucu ini criteria.... rasanya... laki aku fail bab ni.. hehehe... aku pun fail... ngeh ngeh ngeh...

sekian, terima kasih.

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.