Welcome to our blog
There was an error in this gadget

November 14, 2011

KTM Komuter Part 2

Assalamualaikum!

Good Morning!  Hope today is better than yesterday!  Positive!  Positive!  Positive!

Okeh.. okeh.. banyak benda nak citer... tapi kita sambung citer pasal orang mengerang aritu ek....

Bila aku dah terdengar bunyik orang mengerang... makin lama makin kuat.. orang pon keep on pushing and pushing .... aku pon carik lagi mana mai bunyik org mengerang tu... tup tup ada sorang ahso yg kurus kering dok cover mulut dia dgn towel... aku tengok dia lagi... confirm dia yg mengerang... aku trus panggil dia soh duduk kat tempat aku... sakit apa dia ni?  napa dah tau sakit dok berjalan lagi?  bila dia dah duduk tetiba meleleh-leleh air liur dari mulut dia.... ooo maybe sebab tu dia hanya boleh mengerang.. nak bukak mulut x leh.  air liur banyak....sian ahso ni.  badan kurus kering.... cam fragile sangat ahso nih....

aku dok terpk.. napa dah tua2 cenggini pon nak naik komuter lagi?  x de anak2 ke yg boleh hantar kan mana dia nak pegi?  dan aku terpk lagi... agak2 aku dah tua sok cenggini ker?  nauzubillah.. harap2 aku x nyusahkan sesapa la bila tua sok.  Agak2 anak2 aku nak jaga aku ke x?  Hubby aku?  Hmm.. boleh ke aku harapkan dia kalau aku dah tua sok... kalau aku terlantar atas katil cemana?  nak ke dia jaga aku?  Anak2 aku?  Uish!  x dpt aku nak bayangkan...

And aku pon tanya diri sendiri.. kalau hubby aku terlantar atas katil, boleh ke aku jaga dia?  Hmm... Allah jer yg tau how much I love him.  And dengan confidentnya aku bagitau kat diri aku sendiri... aku boleh jaga hubby aku.. dan aku perlu kuat.. dan aku perlu sihat.. dan aku perlu ceria.. dan aku perlu sentiasa positive... for the sake of my family.  Tapi setan dok menghasut aku.... "ko ingat laki ko tu nak ke jaga ko?  ko x ingat???? ko ingat????? Ingat??? x ingat????"... Astaghfirullah.... Bedebah punya setan.... Semoga Allah sentiasa pelihara keluarga ku dari segala fitnah dan musibah.  Amin!

Arini.... satu lagi pengalaman baru naik komuter.  Arini sempat amik tren yg kol 7am.  Sesampainya aku di stesen komuter... cam biasa.. tunggu kat tempat yg khas utk wanita jer....  Tetibaaaa......

Makcik:  Anak ni yg tunang pemain bolasepak tu yer?
Aku:  Ha?  Pemain bola sepak yg mana pulak makcik?  Yang kembar tu ker? ekekekeke....
Makcik:  Ish!  Itu kawen ngan artis.. kamu artis ker? ekeke...
Aku:  (PANGGG!!! Tampar diri sendiri sebab perasan....)  Amboi!  Makcik tiru saya ketawa.. ekekeke...
Makcik:  Ekekekeke... tiru sket jer.... betul kan?  betul kan??  Makcik ada tengok blog kamu aritu...
Aku:  Ha?  Blog?  Pemain bola sepak?  Mana ada makcik.. salah orang nih....

Tetiba tren sampai.. aku pon cecepat masuk tren dan duduk.  ingat nak tido.. tapi makcik ni duduk sebelah aku puleeeekkkk!!!!  Aku pon buat2 pejam mata.... ngatuk wei!  Dani x mo tido malam tadiiiiiiii....  Tetiba makcik tu cuit peha aku...

Makcik:  Kamu tido ker?
Aku:  Eh!  Belum lagi makcik.. tengah pilih mimpi... ekekekeke
Makcik:  Ekekekeke..
Aku:  Napa makcik?
Makcik:  Betul ke idok?
Aku:  Saya?  Tunang pemain bola sepak?  Sapa makcik?  Pemain bola sepak saya x kenal... kalau makcik tanya sapa pemain netball RapidKL saya kenal la... hihi...
Makcik:  Alaaaaa.. x kan kamu x kenal.. si Apex tuuuu...
Aku:  Ha?  Apex?  Yg penjaga gol tu?  Yg dari Kelantan tu?  Yg muka cam cina tu?  Yg baru putus tunang pastu ada skandal baru tu?  Ish!  Makcik ingat saya ex-tunang dia?  Biar betul makciiiikkk....
Makcik:  Ha... yg tu lerrr.... ni yg makcik nak tanya... betul ke citer pasal skandal tu?  Yg kamu putus tunang pasal orang ke3 tu?
Aku:  Ish!  Mana la saya tau.... saya bukan ex-tunang dia tuuuu... saya ni tunang Aaron Aziz la makcik! ekekekeke.... ex tunang dia tu student lagi la makciiikk... dok blajar lagi nun kat Kelantan nun.... yg jejariruncing tu kan makcik?
Makcik:  Ha'ah... bukan kamu ker?  makcik slalu baca blog dia... betul ni bukan kamu?
Aku:  Ish makcik.. bukan laaaa.. dia tu muda sangat la makcikkk... saya ni dah kawen... ngan Aaron Aziz.. ngeeee...
Makcik:  Hmmm... nak yg hensem jer kamu nih...
Aku:  Aik??????? Mesti la makcik... biar sedap mata memandang.... hehehe....
Makcik:  Kamu dah kawen ker?
Aku:  Eheh... yer makcik.. ngan Aaron Aziz... hihi..
Makcik:  Bak sini makcik tengok Aaron Aziz kamu tu.....

Aku pon trus carik gambar laki aku.... ni haaaaa.... sama x? sama x?  huhu...




Makcik tu pon sengih jer kat aku.... dan aku pon trus layan mimpi... zzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.